A teacher from a Western country recently visited an elementary school in an Asian country.
서양의 나라에서온 교사는 최근 아시아 나라의 초등학교를 최근 방문했다.
In one class, she watched fifty young children as they learned to draw a cat.
한 교실안에서 그녀는 그들이 배운대로 고양이를 그리고 있는 50명의 어린 아이들을 봤다.
The class teacher drew a big circle on the blackboard, and fifty children copied it on their papers.
교실의 교사는 칠판에 큰원을 그렸고 50명의 아이들인 그들의 종이에 그대로 따라 그렸다.
The teacher drew a smaller circle on top of the first and then put two triangles on top of it.
교사는 첫번째 위에 작은 원을 그렸고 그 다음에 두개의 삼각형을 가장 위에 그렸다.
The children drew in the same way.
아이들은 같은 방법으로 그렸다.
The lesson continued until there were fifty-one identical cats in the classroom.
같은 교실안에서 51마리의 동일한 고양이가 될때까지 수업은 계속되었다.
Each student's cat looked exactly like the on on the board
각 학생들의 고양이는 칠판에 있는것과 정확하게 같아 보였다.
The visiting teacher was surprised by the lesson.
방문한 교사들은 수업에 의해 깜짝놀랐다.
She was surprised because the teaching methods were very different from those of her own country.
그녀는 그녀 자신의 나라와 교육방법이 매우 다르기 때문에 깜짝놀랐다.
A children's art lesson in her own country produced a room full of different pictures,
each on being completely different from the others.
그녀 자신의 나라에서의 아이들의 미술 수업은 교실에 다른 그림들이 가득차고 각각의 모둔 작품들이 완전히 다르게 만들어졌다.
Why?
왜
What causes this difference in educational methods?
교육방법의 차이의 원인은?
In a classroom in any country, the teacher teaches more than art or history or language.
어느 나라에 있는 교실안에서 교사는 미술이나 역사 또는 언어 그 이상의 것을 가르친다.
He or she also teaches culture (the ideas and beliefs of that society).
그 또는 그녀는 문화 또한 가르친다. (아이디어와 그 사회의 신념)
Each educational system is a mirror that reflects the culture of a society.
각각의 교육시스템은 한 사회의 문화를 반영하는 거울이다.
In a Western society such as the United States or Canada, which has many
political, personal, religious, and cultural differences, people highly value independent thinking.
많은 개인 종교 정치와 문화의 차이를 가지고 있는 미국이나 캐나다와 같은 서양 사회에서
사람들의 독립적인 사고를 매우 높은 가치로 생각한다.
Teachers place a lot of importance on the qualities that make each student special.
교사는 각 학생들의 특별한 소질을 중요하게여긴다.
The educational systems in these countries show these values.
이들 국가의 교육 시스템은 이러한 가치를 보여준다.
Students do not often memorize information.
학생들은 정보를 자주 기억하지 않는다.
Instead, they work individually and find answers themselves,
and they express their ideas in class discussions.
대신에 그들이 개인적으로 움직이고 스스로 답을 찾고, 학급 토론에 자신의 생각을 표현한다.
At an early age, students learn to form their own ideas and opinions.
학생들은 어린나이에 자신의 생각이나 양식을 배운다.
In most Asian societies, the people have the same language, history, and culture.
대부분의 아시아 국가에서 사람들은 같은 언어와 역사 그리고 문화를 가지고 있다.
perhaps for this reason, the educational system in much of Asia reflects society's belief in group goals and traditions.
아마도 이런 이유로 인해 아시아의 많은 교육 시스템은 그룹의 목표와 전통 사회의 믿음을 반영한다.
Children in Korea, China, and Japan often work together and help one another on assignments.
한국, 중국, 그리고 일본의 아이들은 함께 일을 하고 서로다른 과제를 자주 도와 준다.
In the classroom, the teaching methods are often very formal.
교실에서 교육방법은 대부분 매우 형식적이다.
The teacher lectures, and the students listen.
교사는 강의하고 학생은 둗고있다.
There is not much discussion and students usually memorize everything.
이것은 토론이 아니며 학생들은 일반적으로 모든것을 암기하고 있다.
There are advantages and disadvantages to both these systems of education.
동서양의 교육시스템에는 장점과 단점이 있다.
For example,
예를 들어
one advantage of the system in Korea is that students learn the social skill of cooperation in working together.
한국시스템의 장점중 하나는 학생들이 함께 공부하는데 있어서 사회적 협동 기술을 배우고 있다.
Another advantage is that by the end of high school, they have learned much more math an science than American surdents have.
또다른 장점은 교둥학교를 마칠 때쯤이면 미국 학생들 보다 수학과 과학을 더 많이 배운다.
The system prepares students for a society that values discipline and self-conrtol.
이 시스템은 학생들이 훈련과 가지 조절 능력을 통해 사회에 준비한다.
There is , however, a disadvantage.
하지만 이것은 단점이다.
Memorization is an important learning method in Korean schools,
yet many students say that after an exam,
they forget much of the information that they have memorized.
시험을 본후 많은 학생들이 학국학교에서 중요한 배우는 방법은 암기이다.
그들은 그들이 암기한 정보의 대부분을 잊어버린다.
The advantage of the educational system in North America,
on the other hand, is that students learn to think for themselves.
반면에 북미의 교육시스템의 이점은 학생이 그들 스스로 생각하는것을 배울수 있다.
They learn to make decisions and act without anyone telling them what they should do.
그들은 그들이 무엇을 해야하는지 어떤누구에게도 말 하는것 없이 그들의 결정과 행동을 배운다.
The system prepares them for a society that values creative ideas.
이 시스템은 그들이 사회에 대해 창조적인 생각의 가치를 준비한다.
There is , however, a disadvantage.
하지만 이것은 단점이다.
When students graduate from high school, they haven's studied as many basic rules and facts as
students in other countries have.
고등학교를 졸업할때 다른 나라 학생들이 가지고 있는 많은 기초 규칙과 사실들 같은 것을 배우지 못한다.
As you can see, there are good points and bad points to both methods of education.
보고있다시피 교육의 좋은점과 나쁜점 두가지가있다.
No one can say switch system is better.
아무도 어떤 시스템이 좋은지 말할수 없다.
They are just different.
그것은 단지 다를뿐이다.
'1-1 > ENGLIGH' 카테고리의 다른 글
Gold Collar Workers (0) | 2009.04.24 |
---|---|
4, What is a career? (0) | 2009.04.24 |
Home schooling (0) | 2009.04.24 |
02 School and Homeschooling (0) | 2009.04.24 |
01 Learning English (0) | 2009.04.24 |